Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznání figur na šachovnici z fotografie na mobilním zařízení
Tábi, Roman ; Polok, Lukáš (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce řeši mobilní aplikaci vytvořenou pro platformu Android, která rozpoznává figury z fotografie šachovnice. Aplikace vybere z galerie zařízení fotografii, kterou pak spracuje a určí obsah jednotlivých políček, tedy zda obsahuje černou figuru, bílou figuru, a nebo je políčko prázdné. Problém je řešen ve dvěch fázách. První je detekce šachovnicových přímek pro určení polohy jednotlivých políček, druhá pak detekce figury. Výsledkem této práce je funkční Android aplikace.
Matematika na šachovnici
Šperl, Jiří ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Matematika na šachovnici AUTOR: Jiří Šperl KATEDRA (ÚSTAV) Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá matematickými úlohami v prostředí šachovnice a šacho- vých figur. Jejím cílem je ověření několika typických úloh z hlediska řešení středoško- láka. Tedy ukázat možnosti zařazení šachových úloh do výuky matematiky. V práci najdeme ucelenou sbírku řešených úloh na šachovnici, která se může stát inspirací pro obohacení matematiky netradičními úlohami v tradičním matematickém prostře- dí. Podstatnou část této práce pokrývá vlastní matematický výzkum. Výzkum probíhal formou testování ve třech třídách. Pro větší objektivitu byly vybrány třídy s různým studijním zaměřením. Kromě toho byly tyto třídy v různých věkových kategoriích. Teoretická část práce nahlíží do historie a všímá se několika zajímavých historických úloh řešených na šachovnici. V neposlední řadě se práce věnuje rozboru řešení úloh publikovaných v konkrétní učebnici matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Kombinatorika, šachovnice, šachové figury, matematika na šachov- nici
Šachy inspirované kubismem
FARKAŠOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je navrhnout šachové figury s hrací deskou, jejichž tvar bude inspirován kubismem. Teoretická část se zabývá historickým pozadím kubismu, především pak na území Čech a jeho promítnutím do architektury a užitého umění. Dále se práce zaměřuje na vývoj šachů a funkci jednotlivých figur. V praktické části jsou obsaženy postupy při navrhování, výrobní výkresy a technologické postupy výroby šachovnice a figur.
Matematika na šachovnici
Šperl, Jiří ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Matematika na šachovnici AUTOR: Jiří Šperl KATEDRA (ÚSTAV) Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá matematickými úlohami v prostředí šachovnice a šacho- vých figur. Jejím cílem je ověření několika typických úloh z hlediska řešení středoško- láka. Tedy ukázat možnosti zařazení šachových úloh do výuky matematiky. V práci najdeme ucelenou sbírku řešených úloh na šachovnici, která se může stát inspirací pro obohacení matematiky netradičními úlohami v tradičním matematickém prostře- dí. Podstatnou část této práce pokrývá vlastní matematický výzkum. Výzkum probíhal formou testování ve třech třídách. Pro větší objektivitu byly vybrány třídy s různým studijním zaměřením. Kromě toho byly tyto třídy v různých věkových kategoriích. Teoretická část práce nahlíží do historie a všímá se několika zajímavých historických úloh řešených na šachovnici. V neposlední řadě se práce věnuje rozboru řešení úloh publikovaných v konkrétní učebnici matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Kombinatorika, šachovnice, šachové figury, matematika na šachov- nici
Rozpoznání figur na šachovnici z fotografie na mobilním zařízení
Tábi, Roman ; Polok, Lukáš (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce řeši mobilní aplikaci vytvořenou pro platformu Android, která rozpoznává figury z fotografie šachovnice. Aplikace vybere z galerie zařízení fotografii, kterou pak spracuje a určí obsah jednotlivých políček, tedy zda obsahuje černou figuru, bílou figuru, a nebo je políčko prázdné. Problém je řešen ve dvěch fázách. První je detekce šachovnicových přímek pro určení polohy jednotlivých políček, druhá pak detekce figury. Výsledkem této práce je funkční Android aplikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.